Irska ljudska glasba mi je bila že od nekdaj všeč, prvič sem se z njo srečal pravzaprav precej "indirektno", ko je mislim, da leta 1994 Andrej Šifrer skupaj z legendarnimi Dublinersi izdal ploščo Sedem irskih noči, kjer je seveda prvi komad zimzeleni Seven Drunken Nights. Štiri leta pozneje so irski ritmi žgali tudi v podpalubju Cameronovega Titanica, kjer sta nanje plesala Jack in Rose. :-) Še čez leta pa smo nekatere irske "standarde", kot npr. Molly Mallone, Whiskey in the Jar in Danny Boy igrali in prepevali na VLS-jih Slovenskega Tolkienovega društva Gil-galad.
Kakorkoli, usoda je hotela, da sem postal reden obiskovalec odličnega slovenskega banda Folk etc., ki igra pretežno irsko glasbo in v katerem igra tudi moja Špela. Skupina je res super, sploh ko sediš v ljubljanskem Irish Pubu in jih poslušaš, kako nažigajo prave irske jige, reele, hornpipe in polke, misliš, da si sredi divje dublinske noči. :-) Tako da vse bralce, ki vam je tovrstna muzika pri srcu, toplo vabim, da jih pridete kdaj poslušat; satisfaction guaranteed! :-)
Kot glasbenika - tolkalca pa me je vedno prav magično privlačil tradicionalni irski boben, imenovan bodhrán in že neštetokrat sem si zaželel in rekel, da se ga moram naučiti igrati, kar je menda zelo zahtevno. Po kar nekaj letih torej zdaj izpolnjujem obljubo (ki sem si jo dal sam), saj sem se končno resno vrgel v "projekt bodhrán", tako da si bom kmalu kupil svojega (zelo verjetno ravno takega, kot je na zgornji fotki) in se po nekaj uvodnih nasvetov in naukov odpravil kar k Tomažu, ki bodhrán res odlično igra pri Folk etc. Na internetu sem že poiskal tudi nekaj "šol" in podobnih smernic za igranje, a igranja inštrumenta se pač ne da naučiti prek interneta. Upam, da mi bo dobro šlo, sploh kot tolkalec sem optimist. :-) Mogoče sčasoma postanem celo tako zelo dober, da bom pri kakšnem komadu s Folk etc. lahko igral namesto Tomaža, ki bo takrat igral harmoniko. :D Ampak do tja je še daleč, najprej moram zadevo sploh dobiti v roke. Približno stokrat sem si ogledal tudi že totalno hud bodhrán solo, ki se pojavi na samem začetku filma The Magdalene Sisters, videti in slišati pa ga je moč tule. Res noro.
V zadnjih dneh me je nekaj mojih "rednih bralcev", če si lahko domišljam, da jih imam, že opozorilo, da je moj blog zaspal oz. da nisem dovolj priden. In to po "zgolj" dveh tednih odsotnosti z bloga! :-) Tako da me kot prvo zelo veseli, da imam tako zveste bralce (in bralke!), kot drugo pa se moram opravičiti, da se je v teh dneh dogajalo toliko stvari, da je blog res moral začasno v drugi plan. :-) Izjemna glasbena izkušnja prvih dni marca je bil nedvomno dirigentski seminar z nizozemskim dirigentom in specialistom za pihalno glasbo Janom Cobrom, v soboto, 7. marca pa smo imeli s Simfoničnim orkestrom GŠ Logatec predpomladni koncert, kjer je bil izveden tudi moj aranžma Orffove O Fortuna (seveda iz scenične kantate Carmina Burana). Uspelo je super, Špela pa je zadevo tudi uspešno posnela. Bil sem zelo vesel in zadovoljen, sploh ko sem pozitivne komentarje prejemal ne samo od publike, ampak tudi od članov orkestra (aranžma je pisan samo za godala in tolkala).
Zgodilo se je seveda še toliko tega, a o vsem bi bilo nesmiselno pisati. Bomo videli, če mi glede na to, da bo, kot trenutno kaže, tudi druga polovica marca precej pestra, naslednji zapis uspe kaj prej, kot šele čez dva tedna. :-) Vsem bravkam inu bravcam prijazno privoščim karseda lep in uspešen začetek delovnega tedna! Uživajte, se beremo.
Kot glasbenika - tolkalca pa me je vedno prav magično privlačil tradicionalni irski boben, imenovan bodhrán in že neštetokrat sem si zaželel in rekel, da se ga moram naučiti igrati, kar je menda zelo zahtevno. Po kar nekaj letih torej zdaj izpolnjujem obljubo (ki sem si jo dal sam), saj sem se končno resno vrgel v "projekt bodhrán", tako da si bom kmalu kupil svojega (zelo verjetno ravno takega, kot je na zgornji fotki) in se po nekaj uvodnih nasvetov in naukov odpravil kar k Tomažu, ki bodhrán res odlično igra pri Folk etc. Na internetu sem že poiskal tudi nekaj "šol" in podobnih smernic za igranje, a igranja inštrumenta se pač ne da naučiti prek interneta. Upam, da mi bo dobro šlo, sploh kot tolkalec sem optimist. :-) Mogoče sčasoma postanem celo tako zelo dober, da bom pri kakšnem komadu s Folk etc. lahko igral namesto Tomaža, ki bo takrat igral harmoniko. :D Ampak do tja je še daleč, najprej moram zadevo sploh dobiti v roke. Približno stokrat sem si ogledal tudi že totalno hud bodhrán solo, ki se pojavi na samem začetku filma The Magdalene Sisters, videti in slišati pa ga je moč tule. Res noro.
V zadnjih dneh me je nekaj mojih "rednih bralcev", če si lahko domišljam, da jih imam, že opozorilo, da je moj blog zaspal oz. da nisem dovolj priden. In to po "zgolj" dveh tednih odsotnosti z bloga! :-) Tako da me kot prvo zelo veseli, da imam tako zveste bralce (in bralke!), kot drugo pa se moram opravičiti, da se je v teh dneh dogajalo toliko stvari, da je blog res moral začasno v drugi plan. :-) Izjemna glasbena izkušnja prvih dni marca je bil nedvomno dirigentski seminar z nizozemskim dirigentom in specialistom za pihalno glasbo Janom Cobrom, v soboto, 7. marca pa smo imeli s Simfoničnim orkestrom GŠ Logatec predpomladni koncert, kjer je bil izveden tudi moj aranžma Orffove O Fortuna (seveda iz scenične kantate Carmina Burana). Uspelo je super, Špela pa je zadevo tudi uspešno posnela. Bil sem zelo vesel in zadovoljen, sploh ko sem pozitivne komentarje prejemal ne samo od publike, ampak tudi od članov orkestra (aranžma je pisan samo za godala in tolkala).
Zgodilo se je seveda še toliko tega, a o vsem bi bilo nesmiselno pisati. Bomo videli, če mi glede na to, da bo, kot trenutno kaže, tudi druga polovica marca precej pestra, naslednji zapis uspe kaj prej, kot šele čez dva tedna. :-) Vsem bravkam inu bravcam prijazno privoščim karseda lep in uspešen začetek delovnega tedna! Uživajte, se beremo.
7 komentarjev:
http://www.floggingmolly.com/
Flogging Molly - moj <3 irski bend. :)
Fajn priredba, btw.
Dost uredu priredba. Sam men neki fali. Mogoče mal več globine v celotni zadevi. Če bi že na začeku, ko imaš violine unisono, dal oktavo v viole ali pa čela in base razdelil, da bi dobil več podlage? Imajo basi skos samo pedalni ton, al si jim dal tudi kaj težjega za odigrat (na posnetku se jih ne vidi prav dosti... in žal tudi sliši ne)?
Pa veliik več artikulacije (kratka nota le na koncu posameznega motiva deluje 'požrto'oz. neizigrano). A si jo kaj pisal? Preveč legato je vse skupaj. Razlik v dinamiki se tudi ne čuje dobro. Ampak to je lahko že problem same izvedbe, kakovosti posnetka in ne tvojega aranžiranja... pa tudi od tega, koliko si se dejansko hotel približati originalu.
Aja. Zaključek je pa dbest. Fajn si ga ujel.
Mi boš moral enkrat mal partituro pokazat. :)
Upam, da nauš preveč hud, k sm te mal pokritizirala. *hides*
Hvala, hvala. :)
Jebemti, Humar, pa ti si čisto podivjala! Ja ja, mi je totalno jasno, da si na muzikologiji, pa še commente pišeš sredi noči, ko pošteni ljudje spijo, daj si no izberi kakšno bolj humano uro! Ni čudno, da potem napišeš review, kot da bi bili na posnetku namesto faking logaških simfonikov kakšni berlinski filharmoniki in kot da imam jaz aranžerske sposobnosti najmanj Johana de Meija, če že ne Henka de Vliegerja! :D
Joke, konstruktivne kritike sem vedno vesel. Ampak res no, glede na kakovost posnetka tako zadevo težko oceniš tako, kot si jo ti (vsaj jaz bi jo), ker se kup stvari enostavno ne sliši, čeprav so (vsaj nekatere) dejansko prisotne. :P
Na začetku violine niso unisono, ampak igrajo div. triglasno, saj sem jim (seveda) napisal zborovski part. Viole v uvodu nimajo samo oktav, ampak tudi terce, none in celo decime! :D Basi večinoma res igrajo pedalni ton, razen uvoda in zaključka (oktave).
Kar se tiče artikulacije, sem se precej držal originala - uvod in zaključek imajo seveda vsi akcentiran, "kitice" imajo 1. in 2. violine, ki igrajo polovinke in celinke, ves čas portato, viole in violončela, ki igrajo neizprosen orffovski ritmični drive v četrtinkah, pa sempre staccato. Tako da nimam pojma, od kod so pobrali legato, ki sem ga proti koncu v nekaj taktih napisal zgolj 1. violinam in violam.
Kar se tiče dotične izvedbe, bi se vsekakor strinjal, da so premalo žagali (rezultat je nekoliko anemična izvedba :P, na vajah sem jim ves čas težil, naj igrajo tako, kot Apocalyptica) in premalo spoštovali tisto, kar je napisano nad/pod notami (beri: dinamika, artikulacija ...), za kar pa je pretežno gotovo kriva žal premajhna količina vaj tega komada. :P Je pa definitivno moj najljubši del uvod, ta je pa RES uspel! :-)
Sicer pa - itak, z veseljem ti kdaj prinesem partituro in parte, pa da vidimo, kaj bi iz zadeve naredili npr. vi z Dickyjem na čelu, LOL! :D
@ Martina: Flogging Molly poznam, seveda. Čisto vse od njih, kar sem slišal, mi sicer ni bilo všeč, večina pa kar. :-) Pa hvala (za pohvalo). :-)
@ Mateja: Aja, še to - se pripravljam na ekskluzivno pevsko kariero s Folk etc., bom na enem od njihovih prihodnjih špilov z njimi poskusil zapeti (kot "solist" :D) par komadov, katerih prvi bo noben drug kot COCKLESS!!! ;D
Kaj morem, če nisem mogla spat. :(
In to sploh ni bila muzikološka ocena. Krneki.
Z unisonom v violinah sem mislila na "kitice" (sam sem čudn napisala). Oprosti. *blush*
Hmm... portato... jz bi dala na tvojem mestu staccatto, portato s pikco/akcentom zgoraj, ali pa bi portato note ločila z vejicami (tko kot je včasih pisano pri Vivaldiju), ker ima zbor v kiticah res zelo izrazito dikcijo.
Portato pri štrajhu pomeni tudi zelo izigran ton in zato se velikokrat spremeni v nekaj podobnega legatu.
Čela so super. *clap*
Mah... dicky je itak en kreten. Poleg alergije na priredbe (ki mu povzroča kar nekaj težev v življenju) bi mu blo pod častjo dirigirat kakšen manj zatežen komad, ki ni od Mozarta, Bacha, Brittna, Vivaldija ipd.
Zadnjič je Palladio označil za jajca, Ipavčevo Serenado tud ipd.
Da ne bo pomote - nič nimam proti omenjenim skladateljem, ampak sama bi rada igrala tudi kaj bolj sproščenega. Tko, za užitek, ne pa za bahanje zaradi zahtevnosti programa in odličnosti izvedbe. Jebeš to. Sej nisem profesionalec.
Da njegovega odnosa sploh ne omenjam(ena zelo dobra čelistka je sredi vaje spakirala svoje stvari in od takrat naprej je ni bilo več nazaj... včasih me mika, da bi naredila isto, mogoče bi se mal zamislil).
Haha. Foggy dew in ta tvoj cocless... glej, da me boš povabil na premiero, k hočem videt, kako se boš pri refrenu začel režat. XD
"Hmm... portato... jz bi dala na tvojem mestu staccatto, portato s pikco/akcentom zgoraj, ali pa bi portato note ločila z vejicami" -- Ej, verjemi, pri logaški simfoniji to (žal še) ni pomemben faktor, sploh s količino vaj, kot je je bil ta komad deležen za dotični koncert. Tako da lahko nad note napišem pike, vejice, črtice, klicaje ali afne, pa ne bo velike razlike. :D
Z "muzikološko oceno" in nespečnostjo te zajebavam, skuliraj se malo. :D
Kaj pa, če bi Dicky kdaj SAM napisal kakšno vrhunsko zadevo, ki ne bi bila jajca? Bi zelo rad videl, še raje pa slišal.
In da ne bo pomote - "cockless" je TVOJ, ne moj!!! :P :D Na premiero pa žal ne boš mogla, bo sicer v Irishu, ampak je zaprt špil za študente MF. Te obvestim za prvo naslednjo priložnost, če seveda premiera ne bo dizaster. :D
Objavite komentar