Pred dnevi je mobilni operater Si.mobil, h kateremu sem tako optimistično prešaltal pred skoraj natanko tremi leti, poleg podražitve mesečne naročnine za 2 EUR v zelo svinjski potezi napovedal še skorajšnjo uvedbo t. i. "nadomestila za upravljanje s telefonsko številko", ki ga bodo v znesku 9,78 EUR vsako leto zaračunavali vnaprej in s katerim naj bi pokrivali stroške celega kupa storitev, ki jih ogromna večina uporabnikov potrebuje skrajno resno, večina pa celo sploh nikoli.
Zaradi te poteze, ki je hudo razpizdila ogromno Si.mobilovih uporabnikov (uradno obvestilo tukaj) je nastalo celo sranje - ljudje so ponoreli, na Facebooku pa se je na uradni Si.mobilovi strani in na trenutno najbolj množični na novo ustanovljeni strani Proti uvedbi letnega nadomestila usul plaz kritik (tudi mojih). Pojavili so se tudi članki in prispevki v medijih, oglasil pa se je tudi Urad RS za varstvo potrošnikov in zaradi množice besnih in razočaranih Si.mobilovih uporabnikov, ki so se obrnili nanj, v tejle objavi vsem svetoval, da "na Tržni inšpektorat RS naslovijo prijavo zoper Simobil zaradi domnevno nepoštenega pogodbenega pogoja – uvedbe "nadomestila za upravljanje z naročniško številko" in kršitve načela vestnosti in poštenja (4. alineja 1. odstavka 24. člena Zakona o varstvu potrošnikov) zaradi izkoriščanja ugodnejšega položaja v pogodbenem razmerju z namenom, da (Simobil) sebi pridobi posebno korist, za katero ni opravičljivega razloga".
Seveda sem kot eden izmed mnogih Si.mobilovih besnih in razočaranih naročnikov prijavo na Tržni inšpektorat RS nemudoma poslal tudi sam. Kurac jih gleda, v 10 letih se bi/bo tako nabralo 100 EUR plačila za nikoli izkoriščene storitve. Fuck off, Si.mobil, tako se ne dela, pošteno ste se mi zasrali. V primeru, da se še kdo čuti podobno razočaranega in nategnjenega, naj čimprej še sam pristavi svoj lonček in tržnim inšpektorjem Si.mobil prijavi tudi sam; v ta namen spodaj objavljam še tekst svoje prijave, lahko ga enostavno copy-pastate, pošljete na tale e-mail naslov in to je to. Uprimo se in pokažimo, da nam ni vseeno, kajti najslabše je biti tiho in skloniti glavo - "veščini", ki ju Slovenci žal predobro obvladamo.
Zaradi te poteze, ki je hudo razpizdila ogromno Si.mobilovih uporabnikov (uradno obvestilo tukaj) je nastalo celo sranje - ljudje so ponoreli, na Facebooku pa se je na uradni Si.mobilovi strani in na trenutno najbolj množični na novo ustanovljeni strani Proti uvedbi letnega nadomestila usul plaz kritik (tudi mojih). Pojavili so se tudi članki in prispevki v medijih, oglasil pa se je tudi Urad RS za varstvo potrošnikov in zaradi množice besnih in razočaranih Si.mobilovih uporabnikov, ki so se obrnili nanj, v tejle objavi vsem svetoval, da "na Tržni inšpektorat RS naslovijo prijavo zoper Simobil zaradi domnevno nepoštenega pogodbenega pogoja – uvedbe "nadomestila za upravljanje z naročniško številko" in kršitve načela vestnosti in poštenja (4. alineja 1. odstavka 24. člena Zakona o varstvu potrošnikov) zaradi izkoriščanja ugodnejšega položaja v pogodbenem razmerju z namenom, da (Simobil) sebi pridobi posebno korist, za katero ni opravičljivega razloga".
Seveda sem kot eden izmed mnogih Si.mobilovih besnih in razočaranih naročnikov prijavo na Tržni inšpektorat RS nemudoma poslal tudi sam. Kurac jih gleda, v 10 letih se bi/bo tako nabralo 100 EUR plačila za nikoli izkoriščene storitve. Fuck off, Si.mobil, tako se ne dela, pošteno ste se mi zasrali. V primeru, da se še kdo čuti podobno razočaranega in nategnjenega, naj čimprej še sam pristavi svoj lonček in tržnim inšpektorjem Si.mobil prijavi tudi sam; v ta namen spodaj objavljam še tekst svoje prijave, lahko ga enostavno copy-pastate, pošljete na tale e-mail naslov in to je to. Uprimo se in pokažimo, da nam ni vseeno, kajti najslabše je biti tiho in skloniti glavo - "veščini", ki ju Slovenci žal predobro obvladamo.
* * * * * * * * * *
Spoštovani,
kot Simobilov naročnik in na podlagi priporočila Urada RS za varstvo potrošnikov, objavljenega na spletni strani http://www.uvp.gov.si/si/medijsko_sredisce/novica/article/7072/5571/de51661d87/, podajam prijavo zoper družbo Simobil d. d. zaradi uvedbe "nadomestila za upravljanje z naročniško številko" in posledične kršitve načela vestnosti in poštenja (4. alineja 1. odstavka 24. člena Zakona o varstvu potrošnikov) zaradi izkoriščanja ugodnejšega položaja v pogodbenem razmerju z namenom, da (Simobil) sebi pridobi posebno korist, za katero ni opravičljivega razloga.
Družba Simobil se je dne 5. 8. 2011, ko so me o tem obvestili s SMS sporočilom, enostransko odločila, da bo začela zaračunavati pavšal za uporabo storitev, ki so bile do sedaj plačljive individualno s strani naročnikov, ki so jih potrebovali. Na novo uvedeno nadomestilo zahteva, da letni pavšal za uporabo storitev plačamo vsi naročniki, ne glede na to, ali bomo te storitve kdaj potrebovali ali ne. Pri uvedbi nadomestila se sklicujejo na spremenjene razmere na trgu in povečane stroške poslovanja, kar pa ne more biti opravičljiv razlog za pavšalno – vnaprejšnje zaračunavanje storitev, ki so že bile plačljive, vsem naročnikom ne glede na to, ali jih bodo potrebovali in/ali koristili ali ne. Gre za naslednje storitve:
- sprememba ali menjava telefonske številke
- menjava kartice SIM (velja tudi v primeru menjave za MicroSIM kartico)
- ponovna aktivacija telefonske številke (v primeru kraje, izgube ali zamrznitve)
- zamenjava obračunskega cikla
- prenos lastništva
- naročilo izdelave razčlenjenega računa
Simobil sicer ponuja naročnikom možnost odstopa od pogodbe brez plačila penalov, ki so zapisani v individualnih naročniških pogodbah, vendar to pogojuje z odkupom oz. odplačilom pogodbenih ugodnosti (nakupa mobilnih naprav). Naročniki imamo zato le dve možnosti, ki pa sta obe v našo škodo in nas postavljata v podrejen položaj:
1. Naročniki lahko pristanemo na vsakoletno plačilo nadomestila, ki ga je enostransko uvedel Simobil – 9,78 EUR na leto z vključenim DDV.
2. Naročniki lahko odstopimo od pogodbe brez plačila penalov, vendar s pogojem plačila obrabnine oz. odkupa naprave (glede na starost naprave in pogodbeno ugodnost okvirno med 10 in 500 EUR).
Simobil si je tako zagotovil položaj, v katerem ima v vsakem primeru enostransko korist, pri čemer je naročnik v vsakem primeru v podrejenem položaju in utrpi izgubo. Menim, da je v konkretnem primeru vnaprejšnje zaračunavanje storitev popolnoma nedopustno in brez vsakršne podlage, glede na dejstvo, da tovrstne storitve uporabniki potrebujemo zelo redko, velika večina pa sploh nikoli tudi v obdobju več let, pa sem prepričan tudi, da je to poskus Simobila, da bi si na lahek, a protipraven in nizkoten način pridobil ogromno premoženjsko korist oz., če citiram mnenje Urada RS za varstvo potrošnikov, "bi Simobil namesto pavšala »nadomestila za upravljanje z naročniško številko« lahko ohranil način individualnega zaračunavanja posameznih storitev naročniku, ko so za to izpolnjeni pogoji, v nasprotnem primeru se lahko zgodi, da bodo zgledu Simobila sledili tudi drugi mobilni operaterji oz. ponudniki elektronskih komunikacij in začeli zaračunavati pavšale (nadomestila) vsepovprek."
Ker je (vnaprejšnje) zaračunavanje nikoli opravljenih storitev nepošteno, neposlovno, nekorektno in verjetno tudi nezakonito, vas prosim, da v omenjenem primeru ukrepate po svojih zmožnostih in v okvirih, ki vam jih omogočajo zakonski predpisi in akti, po katerih deluje vaša služba. Če je to možno, vas lepo prosim, da me obvestite o svojih ukrepih.
Hvala in lep pozdrav.
Ni komentarjev:
Objavite komentar