torek, 13. januar 2009

Das Neujahrskonzert der Wiener Philharmoniker

Kot vsako leto sem si seveda tudi letos ogledal legendarni tradicionalni novoletni koncert dunajskih filharmonikov, ki se vsako leto začne 1. januarja natanko ob 11 uri in 15 minut. Koncert, ki se obvezno sklene z valčkom An der schönen blauen Donau Op. 314 ter s koračnico Radetzky Marsch, Op. 228, je bil tudi letos, ko mu je dirigiral Daniel Barenboim (naslednje leto ga bo nasledil Georges Prêtre), zelo prijetno doživetje. Dosihmal sem se prav vsako leto spraševal, kdo neki so vsi srečneži, ki jim uspe priti na koncert in bil trdno prepričan, da so karte za ta koncert razprodane že za leta naprej in da so njihove cene itak tako astronomske, da bi si jih sam nikoli ne mogel privoščiti. A ugotovil sem, da temu ni čisto tako.

Ker za koncert, ki ga vsako leto v živem televizijskem prenosu spremlja približno milijarda ljudi po vsem svetu (torej šestina svetovnega prebivalstva), seveda iz leta v leto vlada izjemno zanimanje (tudi poslušalci vsako leto pridejo z vsega sveta), je Dunajska filharmonija uvedla preprost sistem: vsako leto od 2. do 23. januarja prek interneta pobirajo prijave ljudi, ki bi radi prišli na koncert. Prijavijo se verjetno tisoči. Ob prijavi je potrebno izpolniti osnovne podatke (ime, priimek, naslov ...) in se odločiti za kategorijo vstopnice, ki seveda sledi dobri stari logiki, da je cena za boljši sedež višja. Za najdražjo vstopnico na koncertu 1. januarja boste tako odšteli 940 EUR (sic!), za najcenejšo pa pičlih 30 EUR (vendar gre za stojišče z omejenim razgledom na dogajanje). Sedežni načrt in cene vseh vstopnic si je mogoče ogledati tule. Kot pravijo na svoji spletni strani: Due to extremely high demand, tickets for the three traditional end of year concerts of the Vienna Philharmonic are drawn by lot over this website at the beginning of each year. In this way, music lovers from all over the world have an equal chance to purchase these highly desired tickets. Between January 2nd and 23rd of every year, registrations will be accepted to take part in the drawing for tickets to the following end of year concerts.

Ko sem to ugotovil, sem se letos za koncert nebodigalen nemudoma prijavil tudi sam. Udeležiti se dunajskega novoletnega koncerta je bila namreč že od nekdaj ena mojih najbolj norih (glasbenih) želja, o izpolnitvi katere si nisem upal niti sanjati. Zdaj sem doživetju teh sanj vsaj majhen korak bliže. Če bom dejansko izžreban, bom lahko skupaj s še enim srečnežem (prepričan sem namreč, da bi mi uspelo najti norca, ki bi mi delal družbo :D) 1. januarja 2010 sedel v dvorani dunajskega Musikvereina in poslušal njihov novoletni koncert. Občutki bi bili verjetno podobno neizrekljivi, kot tisti februarja 2005, ko sem londonske simfonike v Londonu prvič v živo slišal igrati filmsko glasbo Johna Williamsa. To so doživetja, ki se jih ne da opisati z besedami, ker so waaay beyond words.

Če mi "projekt" dejansko uspe, bo to kar drag hec, saj bi me/me (in mojega spremljevalca/-ko) bo vstopnica na koncert stala 240 EUR (to cenovno kategorijo sem si namreč izbral), plus seveda bencin, hrana in morebitna namestitev. A na tak koncert greš pač enkrat v življenju. Če me bodo izžrebali, bom to izvedel nekje konec marca, potem pa bom potreboval samo še sopotnika ... Špela? ;-)

Za konec pa še posnetek izvedbe Radetzky Marscha iz leta 2007, ko je koncert vodil znameniti Zubin Mehta. Tolkalci, bodite pozorni na izjemen lesen mali boben in na pravi dunajski einschlag! ;-)



Ah, kako se v teh polarno mrzlih in zasneženih dneh priležeta dva dneva dopusta ... :-) Uživajte, se beremo.

1 komentar:

Brina pravi ...

js sm se tudi prijavla, pa še ogromno sorodnikov zraven. Nekdo mora bt izbran! :D Js grem seveda v vsakem primeru zraven. :)