četrtek, 29. januar 2009

Že dolgo nismo pili ga, pili ga, pili gaaa


Ko sem danes prebral tale zapis blogerskega kolega Bradypusa, sem se nemudoma našel v njem. Tudi sam imam namreč dolgoletne izkušnje s tem, kako slovenska mokra kultura tolerira tiste, ki pijejo prekomerno in kako nikakor ne more sprejeti "drugačnosti" tistih, ki smo se odločili za nepitje alkohola.

Seveda sem nekoč, res dolgo že tega tudi sam poskusil kakšen pir in kakšno vino, a oboje me je tako zelo odvrnilo, da mi je alkohol zelo hitro zasmrdel do te mere, da sem se pač odločil, da ga ne bom pil oz. da bom, če hočete, "prostovoljno abstiniral". Ta odločitev pa je v premnogih družbah, kjer sem se znašel, vztrajno dvigovala neštete obrvi in izzivala nebroj začudenih pogledov in komentarjev.

"A res ne bi nič spil?"
"Daj no, samo en mali pirček, je super hladen, veš!"
"A si imel kdaj probleme z alkoholom?"
"A ti doma ne pustijo?"
"Daj samo malo probaj, no!"

Slovenci očitno popolnoma razumejo vse tiste, ki "občasno nekoliko pregloboko pogledajo v kozarec", pijani ležijo na tleh, bruhajo v kotu ali sekretu in z neznosno težkim pijanskim modrovanjem težijo vsem in vsakomur okrog sebe. Vsi ti so normalni, sprejemljivi in sprejeti. Toda tisti reveži, ki iz kateregakoli razloga ne pijemo nič alkoholnega, smo znova in znova tarče začudenja, nerazumevanja in neredko tudi posmeha.

"Le počakaj, Vučko, te bomo že še napili!" (poslušam že najmanj 10 let)

Stvar, ki mi gre s tem v zvezi daleč najbolj na kurac, pa so obupne slovenčkarsko-slovenceljske fešte, primitivne do zadnjega. Mislim seveda predvsem na razne jebene ohceti, abrahame in podobne bedarije, kjer je običajno poanta predvsem (ali pač zgolj) v nažiranju, napijanju, plesanju in igranju neskončno bebavih igric, ki se jih ponavadi spomnejo genialni harmonikarji, kitaristi, klaviaturisti in podobna kvaziglasbena zalega, ob katerih mi postane slabo, ker ne znajo tako, kot bi se spodobilo, bilo pravično, primerno in zveličavno, zaigrati niti enega samega fucking komada in ki bi jih bilo treba vse prebičati, da ne rečem česa hujšega. Takim glasbenim imbecilom bi jaz plačeval za to, da NE BI igrali - da sploh ne govorimo o tem, kako je, ko se začnejo iti zafukane humoriste oz. kar "povezovalce programa". (Seveda, seveda, tudi tu najdemo svetle izjeme, ki potrjujejo pravilo, a žal jih je zanemarljivo malo.) Posebna pika na i je seveda še vlakec, ki se običajno nekje po polnoči oblikuje iz večine prisotnih, ki so ravno dovolj pod gasom, da so še sposobni stati na nogah, ostali pa tako ali tako komirajo za mizami, polnimi obranih kosti, mastnih flekov, politega vina in prevrnjenih kozarcev in čakajo na kislo župo ob treh zjutraj, da jih spet vsaj za silo strezne.

V svojih dobrih 27 letih sem bil žal prisiljen obiskati že cel kup takšnih in drugačnih fešt (če komu še vedno ni jasno, o čem govorim, naj si ogleda odlični depikciji v SLO filmih Kajmak in marmelada in Petelinji zajtrk), kar mi je pustilo cel kup travm, saj sem vedno skrajno trpel in vsaka minuta se je vlekla kot ura. But no more. Prisegel sem si, da se teh zadev NE BOM VEČ udeleževal. Komur je taka oblika preživljanja dragocenega prostega časa ljuba in pri srcu, naj to le izkorišča, toda mene na takšnih feštah ne boste več videli, zato me prosim ne vabite na svoje poroke, obletnice, okrogle rojstne dneve in podobno. Vem, da je to neskončno težko razumeti (ampak to ni moj problem, pač pa problem tistega, ki ne razume; jaz čisto razumem vse, ki na take zadeve radi hodijo, le mene naj pustijo na miru!), vsem želim vse dobro in dobro zabavo, kajti hej, tudi sam se imam rad fajn - toda ne tako in ne na tak način. Moje ideje imeti se fajn so npr. moja Špela, hud koncert klasike ali jazza, dober film, dobra knjiga, dobra partitura in dobra plošča. Jebeš zafukane slovenceljske fešte.

Uživajte (na omenjenih feštah ali kjerkoli drugje), se beremo.

8 komentarjev:

Unknown pravi ...

Ker car si =)! Te total razumem in se strinjam z vsem.
harmonija

kaneli pravi ...

Tudi jaz ne pijem alkohola in se POPOLNOMA STRINJAM!! Alhokolizem se na feštah tolerira, v družinah kot problem pa skriva... mi abstinenti smo pa v vsakem primeru čudaki.

No ja, morda pa bo abstinenca kmalu trend, tako kot je vsaj na Finskem veganstvo. :P

Anonimni pravi ...

Carsko napisano !!

Tako dobro izpostavit pa še jaz ne bi znal. In hvala ti, zdaj bom ta zapis (če smem) shranil in pokazal mojim frendom, ko bom v podobni situaciji!

Tine pravi ...

Hvala vsem trem za prijazne besede, zelo sem vesel, da se razumemo in vemo, kako je! :-)

@ Martina: Abstinenca kot trend se mi sliši precej utopično, ampak hej - hope springs eternal! :D

@Tadej: Vsekakor, le pokaži, da bo le kaj zaleglo in/ali pomagalo! :P :-)

Aelfsciene pravi ...

Jaz pijem v zelo malih kolicinah in me pitje drugih v takih kolicinah ne moti ... Pijancevanje okrog mene me pa kmalu znervira, ce pride do kakega res ekstremnega obnasanja, vandalizma ali "kozlanja" vse naokrog.

In potem kaksno veselo jutranje hvalisanje mularije, kako so imeli se do vecera macka in kako so jih morali peljati na urgenco. Res nekaj za pohvalit se.

Stvar, ki najbolj zivcira mene v zvezi z alkoholom, je pa sicer nekaj drugega. Vsakic, ko vozim, ne pijem nic. In vsakic dobivam tiste: "A si mlada voznica? Ne? Ja poj pa en pircek al pa dva lahko."

Nekomu nekaj ni jasno ...

Anonimni pravi ...

Js pa sem mlada voznica in ne glede na to, ispit gor al pa dol, sem se pred enim letom (stara bom 20) ko sem prvič prestopila mejo med treznim in koma pijanim (z lepim se hvalim, ni kej), odločila, da alkohol pijem le še ob kaki fini večerji. In trenutno se tega lepo držim, kajti na napakah se učimo in mene je dodobra izučilo.

Pa saj me ne moti, da drugi pijejo, jaz sem polna energije in se znam pozabavat tud z vodo + Varnost na pvem mestu: jaz peljem domov :))
Me pa moti, ko začnejo usiljevati. Ahhhhhh

Unknown pravi ...

Svaka ti čast, tole si pa dobr napisu. Tud mene razjezijo take kukr si ti napisu 'slovenceljske fešte', ker se mi res tam ne da bit in ponavadi še jaz peljem, ker tudi bolj malo pijem in potem moram čakati druge, ki so vsi nažgani da še komaj stojijo in potem kr neki nabijajo in nabijo, domou se pa nočjo spokat. Kaj čmo takih je 90%, ki vidijo v teh 'slovenceljskih feštah' samo alko in nič drugega. Naj dajo še na alko tak zakon kukr so dal na cigarete.

Amaya pravi ...

Ej sam maš čist prav. Sama tud ne pijem, ker ne čutim nobene potrebe po tem, da bi se ga nasekala, bila kot avion in potem še tri dni bedasto gledala folk okrog sebe, ker mi ne bi blo jasno, zakaj se nasmihajo.
Mislm... halo?!?!
Take fešte so pa itak živ obup. K okrog enajstih ne najdeš nikogar več, ki bi bil sposoben za konstruktivno debato in se ob poslušanju "muzke" ne moreš odločit ali bi si prerezal žile z nožem od soseda ali pa se šel na wc obestit s pasom...
Mene so itak že stigmatizirali. Da nisem za nobeno fešto, da se ne znam zabavat... če je tekmovanje v tem, kdo bo bolj pijan in kdo se bo bolj glupo obnašal, kakšna zabava, pol pa tud, no... Sej zdej so me že nehal vabit. Se mi vsaj ni treba več zmišljevat izgovorov. :)

... no, tko daleč kot ti, nisem šla... ob posebnih priložnostih pade tud kozarček rujnega al pa kakšen pir (ampak zadnje čase mi še do tega ni kaj dosti)in rada pojem kakšno sladico z rumom za okus. Tiramisu naprimer. :)