petek, 17. julij 2009

Radix relicta dentis 15

Tako se je glasila diagnoza ob mojem današnjem obisku oralnega in maksilofacialnega kirurga mag. Boruta Sotoška, dr. med. na Tbilisijski (v neposredni bližini Spara na Viču). Pred časom sem namreč ostal brez krone na zgornji desni petici in v dlesni je ostala korenina, ki je zadnje čase semtertja malo zaskelela in malo zakrvavela, zato sem se odločil, da v dlesni nima več kaj iskati in da jo je treba izklesati. Tovrstnih prijetnih opravil pri nas garantirano nihče ne opravlja bolje od dr. Sotoška, za katerega sem sicer že večkrat slišal, vedno v izrazito pozitivnem tonu pripovedovalca.

OK, ker klesanje korenine ali zoba iz čeljusti ni ravno poseg, ki bi se ga človek veselil skakaje od veselja, sem v ordinacijo ob 14h prišel nekoliko presran, kajpada, kajti še nikoli nisem bil "žrtev" kirurškega oralnega posega. Po enournem čakanju (očitno z nesrečnico pred menoj ni šlo tako gladko, kot potem na srečo z mano) sem naposled prišel na vrsto in najprej dobil špric Xylocaina (lokalni topični anestetik v obliki spreja), čez nekaj minut pa še dve injekciji Ultracaina, po eno na vsako stran na nič kaj prijetno usodo obsojene korenine. Ko je zadeva čez kakšnih 10 minut po prijetnem klepetu z doktorjem pošteno prijela (tako zelo, da nisem čutil takorekoč nič vse tja nekam do leve zgornje trojke), se je igra "razfukaj mi čeljust" lahko začela. :D

Dobil sem kirurško zelene krpe čez prsi in glavo (tako, da sploh nisem nič videl!) in začelo se je. Čez režo v kirurškem pregrinjalu sem še videl doktorja in njegovo orokavičeno roko, ki je držala instrument, ki mu nočem vedeti imena, in v trenutku sem se spomnil stavka, ki ga v Hannibalu izreče Mason Verger, ko Clarice Starling pripoveduje, kako se je srečal z dr. Hannibalom Lecterjem: "The good doctor approached me with a piece of broken mirror. "Try this," "Try peeling off your face..." "... and feeding it to the dogs." :-) Sam postopek operacije je v izvidu, ki sem ga dobil, tako lepo opisana, da nima smisla, da nakladam po svoje: Naredimo marginalni rez in razbremenilni rez ob zobu mezialno, dvignemo trikotni reženj, naredimo osteotomijo marginalno in lateralno ob zaostali korenini, jo nato eleviramo in ekstrahiramo. Alveolo izkiretiramo, rano izperemo in reženj vrnemo na mesto. Rano zašijemo v plasteh. Tamponada.

In tako je tudi bilo, dragi moji. Vso to grozoto je dr. Sotošek opravil v slabih 15 minutah (če ne štejemo priprave - anestezije), kot bi jaz zaflikal kolesarsko zračnico. Res je mojster - če boste kdaj potrebovali kakršenkoli oralno kirurški ali maksilofacialni poseg, ga najtopleje priporočam! (Ima pa za koncesijske paciente najmanj 10 mesecev čakalne dobe; samoplačniki s(m)o seveda na vrsti takoj. :P) Ko sem prišel k Špeli, sem takoj začel z mrzlimi obkladki in jih do večera fural tako uspešno, da sem (bil) praktično ves čas brez otekline, za dobro mero pa sem požrl še par lekadolov, čeprav na bolečino do določene mere gledam kot na očiščevalno sredstvo. :-) Naslednji petek grem pobrat še šive in to je to.

Skratka, operacija je v celoti uspela, pacient pa preživel. :D Tegale za marsikoga verjetno notorično natančnega opisa sem se delno lotil zaradi tega, ker sem kljub vsemu vesel, da je za mano, po drugi strani pa bo morda komu pomagal premagati strah pred kakšnim tovrstnim posegom. Če bo tako, bom še toliko bolj vesel. Verjemite, ni tako grozno, kot se zdi. Sploh če greš k Sotošku. :-)

Toliko za nocoj; uživajte, se beremo.

4 komentarji:

Amaya pravi ...

Mnja... odvisno od tega, kaj imaš v čeljusti. Pri tebi je blo kul, k ti je ubistvu sam "pobrusil okrog in izpulil" korenino. Pomoje se ti bo zadeva 1, 2, 3 zarastla in boš po 2h dneh čist uredu. :)

Jz imam za sabo dva dost bolj invazivna posega. Ven sta letela ležeča modrostnika (verjetno so ble korenine že pri mandljih... vsaj tak občutek sm mela), ki ju je blo treba v celoti izklesat in razžagat. Prvi poseg 45min, drugi 1h (pri drugem je bila ena korenina ful neumno postavljena - pri živcu - in se je kirurg kr orng namatral, da jo je zbezal ven... jz pa tud).

Nekateri imate pač krompir. Kaj čmo. Meni ostane samo še en modrostni zob - ki bo tko al tko moral ven, ker bo popolnoma nefunkcionalen. Pa upam, da se ne bo tud ta iz trme na glavo postavil, al pa kej podobnega... ne bi rada imela še enega zlo invazivnega posega. Od četrtega pa na srečo niti zametka nimam.

hehe... pravijo, da taki umetniki, kt tvoj Sotošek (al pa moj Mrzlikar, k je že stara sablja) itak sam pogledajo zob, pa ta že sam ven skoči. ;)

Tine pravi ...

Seveda, modrostni zobje so druga zgodba. Sploh, če so pošteno impaktirani, če imajo zavite korenine in če segajo že v sinuse. Očitno je pri tebi šlo za skoraj vse troje, kriza. :P Če s tem, da sta bila ležeča, misliš to, da sta bila glede na ostale zobe v vodoravnem položaju, sta bila gotovo impaktirana, kar nikoli ni fajn. :P

Jaz imam na srečno modrostne (tudi samo tri, tako kot ti) neimpaktirane in kot kaže, ne bodo zelo problematični, ko bodo morali iti ven, kar bo pa tudi treba enkrat narediti, ampak zaenkrat imam za kakšno leto dovolj ... :P :D

In ja, upam, da bo res tako - prišel bom k Sotošku, odprl usta, on bo pogledal zobe in se zadrl: "VEN!" in zadeva bo opravljena ... :D

Amaya pravi ...

Jp - v vodoravnem položaju glede na ostale. Šlo je pa za spodnje, tko da sinusi niso bili vpleteni. Sj sm vidla že kšne rentgenske posnetke, ko so bili modrostniki v nekem napol ležečem položaju ampak, da bi bli pa čist pravokotni... k sm vidla svoj ortopan, sm se najprej začela režat, pol pa držat za glavo. Itak so moral it po čimhitrejšem postopku ven. Škoda, da sem tko pozno ugotovila, da nekaj ne štima... ful sta mi narinila sprednje zobe - prej sem imela čist ravne. :(

Drgač se ležeči modrostni zobje pogosto odstranjujejo v splošni anesteziji (takrat jih odstranijo več v istem posegu). Ampak v tem primeru bi morala it na kliniko, kjer so dolge čakalne dobe... pol bi imela v ustih sam še večje sranje. :/
Kurc. Vseen se je splačal potrpet. Sam poseg itak ni nič bolel, le grozn je bilo poslušat tisto lomljenje, škrtanje, tolčenje, vrtanje, brušenje in imet tako dolgo odprta usta.

Anonimni pravi ...

to sem imela jaz isto pred slabim tedenom, res dela super :)