nedelja, 29. julij 2007

Brez glasbe mi živeti ni

Resnično ne. Brez te najčudovitejše umetnosti si življenja sploh ne predstavljam več. Ne vem, kaj bi bilo z mano, če petkovih popoldnevov in večerov naenkrat ne bi mogel več preživljati na vajah pihalnega in simfoničnega orkestra, če nikoli več ne bi mogel igrati na jam sessionu v Gaju, če ne bi nikdar več obiskal nobenega koncerta, če bi ostal brez svoje zbirke CD plošč, če ne bi znal več brati not in partitur ... Res, težko bi bilo. Nepredstavljivo.

Glasbo ljubim že iz svojih najnežnejših let, ko sem jo začel spoznavati z odličnimi, večnimi ploščami, kot so npr. Maček Muri in Muca Maca, Mačji sejem, Čuk sedi na palici in Volk in mali muc. :) Ah ja, to so bili lepi časi. Brezskrbni. Potem pa sem kmalu, nekako v 3. ali 4. razredu OŠ, doma odkril nekaj kaset skupine The Beatles in vsesplošna glasbena obsesija je bila rojena. Kmalu sem začel odkrivati tudi klasiko, v zgodnjih devetdesetih smo poslušali 2 Unlimited, Guns N' Roses, Michaela Jacksona, NKotB in ostale, tudi domače ... Ja, to so bili res časi. V srednji šoli sem odkril filmsko glasbo, progressive metal in jazz, s katerimi sem obseden še danes, saj moja trenutna zbirka obsega že okrog 700 (od tega je okrog 300 plošč samo filmske glasbe) CD plošč in je v stalnem porastu. Imam zelo širok glasbeni okus in z veseljem prisluhnem tako Dream Theatru kot Ansamblu bratov Avsenik, tako Privškovim popevkam kot Holstu. Glasba mi v življenju pomeni ogromno, takorekoč največ, in brez nje bi bilo tudi moje življenje zgolj napaka, kot je porekel modrec (gl. nekaj vrstic nižje).

Rekli so (in preživeli!):
"Glasba je višje razodetje kot vsa modrost in filozofija." (Ludwig van Beethoven)
"Obstajata samo dobra in slaba glasba, ne pa dobri in slabi stili. Glasba je samo dobra in slaba, vedno pa mora biti iskrena." (Rok Golob)
"Ah, music," Dumbledore said, wiping his eyes. "A magic beyond all we do here." (Joanne Kathleen Rowling, Harry Potter and the Philosopher's Stone)
"Glasbo imam zelo rada. Od vseh umetnosti je najbolj neposredna, ker gre globoko vate." (Tamara Vonta)
"Brez glasbe bi bilo življenje napaka." (Friedrich Wilhelm Nietzsche)
"Zakaj bi zapravljali denar za psihoterapijo, če pa lahko poslušate Mašo v b-molu?" (Michael Torke)

'Nuff said. :) Tudi danes grem na koncert - v Postojni bo zvečer nastopil Akademski komorni orkester akordeonistov Tutti iz Minska, Belorusija. Poslušat grem sicer napol "po službeni dolžnosti" (pisanje članka za Notranjsko-kraške novice), a me vseeno zelo zanima, kako bodo raztegovali mehe. Pričakujem super špil, ki bo ostal v prijetnem spominu.

Čas me že kar priganja, tako da želim vsem lep preostanek nedelje in - čeprav niste taki obsedenci, kot sem sam - popestrite si vsaj kakšno minuto, uro, dan ... s svojim najljubšim CD-jem. Če ste bili prej slabe volje, boste potem boljše. Če ste prej jokali, boste nehali (če se že ne boste začeli smejati). Glasba je univerzalno zdravilo - neštetokrat preverjeno na lastni koži (pred uživanjem se vam ni treba posvetovati s svojim zdravnikom ali farmacevtom)! ;) Uživajte, se beremo!

Ni komentarjev: